Příprava vozidla na zimu


Náročné období

Teploty pod bodem mrazu jsou pro vozidla náročnější, protože než se pohonné ústrojí prohřeje, tak to déle třeba. Rozhodně není vhodné hned po nastartování jet na plný výkon, protože to ničemu neprospěje. Kromě nízkých teplot je také dost velký problém posypová sůl. Díky ní kovové části podléhají mnohem dříve korozi, což je dost velký problém, protože kvůli ní nakonec celá řada automobilů skončila na vrakovišti.

auto v zimě

Ještě než tedy začne zima, tak je vhodné nechat si udělat nástřik podvozku a vystříkáni dutin, protože to je ochrana, která má rozhodně smysl. Dále můžeme nanést ochranu na hliníkové disky, protože těm sůl také moc nesvědčí. Nyní se můžeme přesunout do motorového prostoru. Základem je mít baterii v dobrém stavu, jinak po prvním mraze nemusíme nastartovat. Dále je zapotřebí dbát na dostatečnou odolnost proti mrazu u kapalin. Pro jistotu u sebe také noste rozmrazovač, kdyby Vám náhodou zamrzl zámek.

Řetězy

Kapitolou samou o sobě je, když napadne hodně sněhu a na některých úsecích se musíme potýkat s tím, že ještě není vůbec prohrnutý. Práce silničářů nám však dokáže užívání automobilu i zkomplikovat a to v případě, že sníh z cesty shrnou na bok, kde parkujeme. Pro tyto a další případy je výhodné vozit s sebou lopatu s menší násadou, aby se nám vlezla hezky do kufru. Dále bychom do něj měli dát sněhové řetězy. Pro kamiony je to zcela běžná záležitost, ovšem i osobním automobilům můžou opravdu dost pomoc.

zapadlé auto

Když je totiž na cestě vyšší souvislá postýlka sněhu, tak s nimi dosáhneme mnohem lepšího záběru, takže jen tak někde nezůstaneme s protáčející se hnanou nápravou. Samozřejmě do jisté míry se tomu dá předejít nákupem kvalitních zimních pneumatik a hlídání dostatečné hloubky vzorku. Řetězy se dají koupit přesně dle rozměrů našich kol, takže hezky sednou a budou skvěle fungovat.